فرصت ویژه برای بازنشستگان/ وام ۳۰۰ میلیونی بدون ضامن و با سقف بالا افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد/ ۱۰۰ درصد بیشتر برای حق اولاد خبر خوش برای بازنشستگان/ احکام جدید با افزایش ۵۰ درصدی صادر شد سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/دلار وارد کانال ۷۰ هزار تومان شد زمان واریز مابه‌التفاوت همسان‌سازی و افزایش سنواتی بازنشستگان یارانه نقدی دهک‌های ۴ تا ۷ واریز شد واریز حقوق فروردین بازنشستگان کشوری بر مبنای حکم حقوق سال ۱۴۰۳ گمرک: حقوق ورودی خودرو‌های وارداتی مطابق سال ۱۴۰۳ اخذ می‌شود جزئیات تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ جزئیات تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ واریز اعتبار گام سوم کالابرگ الکترونیکی دهک‌های چهارم تا هفتم از فردا قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۴/۰۱/۲۶ ابلاغ اصلاحات جدید تعرفه‌ای از سوی هیات دولت جزئیات بسته حمایتی مسکن/ دو نوع وام به مستاجران پرداخت می‌شود «تقلب» در ساختار خانواده برای دریافت «یارانه»

لزوم آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه پایین

نماینده مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه بین ۱۵تا ۲۰ درصد باید باشد تا رقابت سالم ایجاد شود‌.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 10
کد خبر: ۲۰۷۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ امشب برنامه فرامتن به موضوع زیان انباشته خودروسازان و میزان واردات خودروهای نو و کارکرده با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و اسماعیل شجاعی کارشناس خودرو پرداخت.

در این برنامه جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت: خودروسازان امروز آنقدر قدرتمند شده اند که امکان رقابت با آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه من با آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستم گفت: اما باید در کنار آن واردات خودرو با تعرفه های معقول و منطقی وجود داشته باشد.

نماینده مجلس ادامه داد: ۵۰ سال است که دولت از خودروسازی حمایت کرده است اگر واردات درست و منطقی صورت گیرد خود به خود رقابت سالم ایجاد می شود و کیفیت خودروها هم افزایش می یابد‌.

رشیدی کوچی اظهار کرد: پشت پرده واردات مافیا است و هنوز مشخص نیست واردات انجام می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد : علت اساسی بی کیفیت بودن محصولات، نبود رقابت و وجود انحصار در این بخش است.

شجاعی کارشناس خودرو هم در ادامه این برنامه گفت: زیان انباشته ایران خودرو حدودا ۱۵۶ هزار میلیارد ریال و سایپا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است .

وی تاکید کرد: اگر واگذاری این دوبنگاه اقتصادی را به بخش خصوصی انجام دهیم به طور قطع شاهد افزایش چشم گیر کیفیت خواهیم بود و این درحالی است که باید از مدیران و کارشناسان صالح و کارآمد در این بخش استفاده کنیم.دولت دخالت خود را باید قطع کند و از افراد متخصص استفاده کند.

شجاعی افزود: ۸۰۰ قطعه ساز داریم که آماده هستند به حوزه خودروسازی کشور کمک کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
آخرین اخبار